poniedziałek, 23 marca 2015

Pomidorowa tarta jaglana z kurczakiem i fetą

Jakiś czas temu poprosiłam Was na funpage'u o przesyłanie mi zdjęć potraw przygotowanych według moich przepisów. Zdecydowanymi faworytami okazały się warstwowiec jaglany i tarta szpinakowa, co z kolei skłoniło mnie do małej refleksji. Wstyd się przyznać, ale od czasu publikacji przepisu na tartę, jakoś tak się złożyło, że więcej się u mnie nie pojawiła. Dlatego też postanowiłam to zmienić, tym razem jednak w nieco innym, mocno pomidorowym wydaniu. 

Pomidorowa tarta jaglana z kurczakiem i fetą

Składniki na 4 porcje (foremkę o średnicy 28 cm):
200 g nieugotowanej kaszy jaglanej
2 jajka
200 g piersi z kurczaka
sos sojowy
1 łyżka jogurtu naturalnego
2 ząbki czosnku
przyprawa do kurczaka (u mnie 18 ziół ojca Mateusza)
1 cebula
500 g gęstej passaty pomidorowej
100 g fety
bazylia, sól, pieprz, cukier
tłuszcz do smażenia

wartość energetyczna 1 porcji: ok. 320 kcal
B: 23,2 g T: 9,7 g W: 36,3 g

Pierś z kurczaka pokroić w kostkę, przyprawić, dodać przeciśnięty czosnek, 2-3 łyżki sosu sojowego i jogurt, odstawić do lodówki na co najmniej pół godziny. Kaszę jaglaną ugotować z odrobiną soli, odstawić do ostygnięcia. Następnie dodać jajka, dokładnie wymieszać (można  zblendować). Przełożyć do foremki, uformować brzeg, wstawić do piekarnika na ok. 20 minut temp. 200 stopni. W między czasie przygotować sos: pokrojoną drobno cebulkę zeszklić, zalać passatą pomidorową, dodać sól, pieprz, odrobinę cukru, zredukować. Podsmażyć pierś z kurczaka. Na podpieczony spód wyłożyć sos, na wierzch ułożyć pierś z kurczaka i pokrojoną w kostkę fetę. Zapiekać przez około 30 minut w 180 stopniach.



6 komentarzy:

  1. o matulu, to musi być mega! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, wygląda bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tę tartę :)
    Pozdrawiam,
    Fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam ta tarte wg przepisu. Wyszła bardzo dobra, jedynie ciasto jaglane pieklam z 10 min dlużej niz w przepisie, a do sosu dodałam trochę chilli i oliwek zielonych :)

    OdpowiedzUsuń