środa, 10 czerwca 2015

Waniliowe ciasto z białej fasoli z truskawkami i pierwsze urodziny bloga :)

Od mniej więcej tygodnia skrzętnie odliczałam dni do pierwszych urodzin Zdrowo Najedzonej, a kiedy wreszcie nadeszły - zupełnie o nich zapomniałam. Wypadły w sobotę, środek długiego weekendu, który był dla mnie dość intensywny i o tej doniosłej rocznicy przypomniało mi się dopiero popołudniu. Jednym słowem nic nie wyszło z mojego misternego planu zakładającego publikację wpisu z urodzinowym ciastem i celebrowania od rana tego dnia. Co więcej przeszedł zupełnie bez echa i nie ukrywam, ze trochę przykro mi z tego powodu. Mam jednak nadzieje, że okazji do świętowania będzie jeszcze co najmniej kilka ;)
Ostatnio w moje ręce wpadła biała fasola i długo nie musiałam się zastanawiać nad jej wykorzystaniem - jako, że truskawki pojawiają się teraz u mnie w każdej możliwej postaci, musiały więc wylądować również w cieście. Efektem ich związku z fasolą jest bardzo wilgotne i mocno waniliowe ciasto, świetna alternatywa dla fasolowego brownie.

Waniliowe ciasto z białej fasoli z truskawkami
Składniki na 8 porcji (foremkę o średnicy 28 cm)

2 puszki białej fasoli
300 g banana
3 jajka

50 g miodu
słodzik
ok. 300 g truskawek
pół łyżeczki mielonej wanilii 

wartość energetyczna 1 porcji: ok. 170 kcal
B: 8,4g T: 2,8 g W: 24,2 g


Fasolę odsączyć, przełożyć do miski razem z bananem, dokładnie zblendować. Dodać miód, jajka, słodzik (u mnie stewia), oraz wanilię, jeszcze raz zblendować. Masę przełożyć do natłuszczonej foremki, na wierzchu poukładać pokrojone w kawałki truskawki. Piec w temperaturze 180 stopni przez około 50 minut.

5 komentarzy:

  1. Świetny przepis, pięknie zaprezentowane ciasto. ;)
    Gratuluję rocznicy! ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję roku! Mam nadzieje, że będą kolejne ;).
    Smacznie wygląda to ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  3. jak te ''roki'' szybko lecą! :D ciasto wygląda nieziemsko

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, wygląda apetycznie! Robiłam już brownie i to była tylko kwestia czasu kiedy sięgnę po białą fasolę. Też spróbuję z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z białej fasoli ciasta nie jadłam, ale polecam muffiny z czerwonej fasoli.

    OdpowiedzUsuń