poniedziałek, 14 lipca 2014

Koperkowy krem z ziemniaków i bobu

W tym roku postanowiłam poeksperymentować nieco z bobem i od jakiegoś czasu miałam w planach zrobienie z niego zupy. Planowałam też ugotowanie zupy koperkowej, którą ostatnio jadłam chyba w przedszkolu i której smak już śnił mi się po nocach. Miałam zamiar również zrobić krem z ziemniaków i od tego właściwie wszystko wczoraj się zaczęło. Ale jako, że po plackach z bobu (przepis niebawem) zostało mi ponad pół pęczka koperku i pół kilograma bobu, wpadłam na pomysł, żeby połączyć wszystko w jedną zupę i tak oto powstał koperkowy krem z ziemniaków i bobu :

Eksperyment uznaję jak najbardziej za udany i warty powtórzenia :)

Koperkowy krem z ziemniaków i bobu
Składniki na 4 porcje:
pół kilograma ziemniaków
pół kilograma bobu
włoszczyzna
pół cebuli
3 ząbki czosnku
pół pęczka koperku (spokojnie można dać więcej)
pieprz, sól

wartość energetyczna porcji: ok. 170 kcal

Do sporego garnka wlać 1,5 litra wody, wrzucić umytą i obraną włoszczyznę oraz cebulę gotować na małym ogniu. Ziemniaki obrać, pokroić na mniejsze kawałki, wrzucić do zupy. Bób ugotowałam osobno, ponieważ początkowo planowałam obrać go ze skórki, ostatecznie jednak zmiksowałam całość, można więc ugotować go z resztą składników. Gotujemy wszystko do miękkości, następnie odlewamy cały wywar, dodajemy przeciśnięty bądź drobno pokrojony czosnek i blendujemy. Po dokładnym zblendowaniu dolewamy wywar po łyżce, aż do uzyskania pożądanej konsystencji :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz