środa, 17 czerwca 2015

Sernik na zimno z truskawkami i rabarbarem

Sernik na zimno to chyba najlepsze ciasto na upały jakie można sobie wyobrazić - nie wymaga pieczenia, możemy do niego użyć praktycznie wszystkie sezonowe owoce, a jego zdrowsza wersja ani trochę nie ustępuje tej klasycznej. To moje drugie podejście do tego ciasta, a już mam w głowie pomysły na kolejne - coś czuję, że tego lata pojawi się u mnie jeszcze nie raz :)

Sernik na zimno z truskawkami i rabarbarem
Składniki na 8 porcji (foremka o średnicy 28 cm)

spód:
100 g suszonych daktyli
150 g płatków owsianych
masa serowa:
600 g twarogu chudego
400 g jogurtu naturalnego
500 g truskawek
ok. 30 g żelatyny
stewia
opcjonalnie: 30 g odżywki białkowej
wierzch:
ok. 300 g rabarbaru
20 g nasion chia
stewia

wartość energetyczna 1 porcji: ok. 255 kcal (bez odżywki)
B: 22,5 g T: 4 g W: 29 g

Daktyle zalać wrzątkiem, odstawić na około 10 minut. Następne odcedzić, zblendować z płatkami owsianymi, w razie potrzeby dodając odrobinę wody. Masą wykleić foremkę (wcześniej spód można wyłożyć folią aluminiową). Przygotować masę serową: twaróg, jogurt naturalny, truskawki oraz stewię dokładnie zblendować, następnie dodać przygotowaną wg instrukcji żelatynę, całość wymieszać mikserem. Masę wylać na ciasto, odstawić do stężenia. Rabarbar pokroić w drobną kostkę, zalać odrobiną wody i gotować na niewielkim ogniu aż do całkowitego rozgotowania. Na koniec dodać nasiona chia, przestudzić. Następnie przełożyć na wierzch ciasta i schładzać jeszcze co najmniej przez godzinę.

12 komentarzy:

  1. niesamowity! pięknie wygląda, zdrowy, i jeszcze na pewno pyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czym można zastąpić wierzch ciasta? Galaretka lub czekolada sprawdzą się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Galaretka jak najbardziej może być, tarta gorzka czekolada lub kakao też powinno się sprawdzić :)

      Usuń
  3. Uwielbiam takie łatwe przepisy na pyszne i zdrowe desery!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zastanawiam się czy można by je było zrobić bez spodu, tylko sama masa serowo-truskawkowa i na to galaretka z dodatkowymi truskawkami ;)
    W sobotę mam gości i chętnie bym coś takiego podała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że można pominąć spód ;)

      Usuń
    2. Pominęłam spód i dodałam galaretkę z dodatkowymi truskawkami i wyszło obłędne :D Zniknęło ze stołu w pół godziny. Następnym razem spróbuję w wersji z jagodami ;)

      Usuń
    3. Cieszę się, że smakowało! :) Ja mam w planach jeszcze wersję z czarną porzeczką :D

      Usuń
  5. Ile mniej więcej gram stevii jest potrzebna? :)

    OdpowiedzUsuń