wtorek, 10 lutego 2015

Szybkie ciastko na Tłusty Czwartek, czyli karobowy mugcake

Tłusty Czwartek zbliża się wielkimi krokami, dlatego też przygotowałam propozycję dla tych, którzy nie mają zbyt dużo czasu na pieczenie muffinek, czy innych pączków, co z kolei może stać się idealnym pretekstem do kupienia gotowych (mniej dealnych) słodkości. Jeśli macie mikrofalówkę, proponuję Wam zrobienie mugcake'a - zajmie Wam to 5 minut, zjecie pyszne ciastko na ciepło, a przy okazji Wasza dieta na tym nie ucierpi. Ciastko można oczywiście upiec również w piekarniku, na przykład w formie muffinów, najlepiej w ilości hurtowej ;)

Karobowy mugcake

Składniki na 1 porcję:
40 g mąki owsianej
10 g karobu (można użyć kakao, mnie się niestety akurat skończyło)
100 g banana
2 białka jaja (mogą być również całe jajka)
1 łyżeczka stewii
pół łyżeczki proszku do pieczenia
nadzienie: 
użyłam mojego bezcukrowego dżemu z truskawek i rabarbaru, ale do środka możecie też wsadzić kostkę gorzkiej czekolady
na wierzch: 
10 g płatków migdałowych

wartość energetyczna 1 porcji: ok. 350 kcal
B: 17 g T: 8 g W: 52 g

Składniki dokładnie wymieszać, przełożyć do dość wysokiego (ciastko urośnie) kubka. Wstawić do mikrofalówki na około 2 minuty (u mnie moc 800).

3 komentarze:

  1. bajka <3 zdrowo,smacznie, pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  2. jak to obłędnie smacznie wygląda! :)

    zapraszam do konkursu http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2015/02/konkurs-walentynkowy.html

    OdpowiedzUsuń