poniedziałek, 4 stycznia 2016

Piernikowa owsianka z bananem, chia i ziarnami kakaowca

Owsianka królowała na moim śniadaniowym stole przez bardzo długo, od samego początku mojego zdrowego odżywiania - jadłam ją codziennie, bez wyjątku, w wersjach i wariantach wszelakich. Aż przyszedł taki moment, że chyba przedobrzyłam, bo nagle niemal całkowicie zniknęła z mojego porannego menu i zaczęła pojawiać się sporadycznie, zmieniając swoją śniadaniową formę na posiłek przed/potreningowy. 
Ale mimo wszystko, kiedy pomyślę o śniadaniu idealnym - pierwszą myślą jaka przychodzi mi do głowy nadal jest owsianka. Dlatego też nie musiałam długo się zastanawiać jakim śniadaniem uczcić początek nowego roku ;) Przy okazji wypróbowałam jeden z urodzinowych prezentów - ziarna kakaowca, które nie zrobiły na mnie początkowo zbyt dobrego wrażenia, ale okazały się idealnym dodatkiem do słodkich posiłków :)

Piernikowa owsianka z bananem, chia i ziarnami kakaowca
Składniki na 1 porcję:

50 g płatków owsianych
200 ml mleka kokosowego*
50 g banana (ok.1/2)
10 g nasion chia
3-4 ziarna kakaowca (można zastąpić gorzką czekoladą)
przyprawa piernikowa
opcjonalnie: 10 g odzywki białkowej (u mnie o smaku babki piernikowej)
ok. 1/4 łyżeczki stewii

wartość energetyczna 1 porcji: ok. 424 kcal
B: 18 g T: 15,9 W: 46,3 g

Płatki owsiane wrzucić do gotującego się mleka kokosowego, gotować do uzyskania porządanej gęstości. W międzyczasie dodać przyprawę piernikową, stewię i nasiona chia. Przełożyć do miseczki, udekorować pokrojonym w plasterki bananem i pokruszonymi ziarnami kakaowca.

*użyłam mleka z kartonu o dość niskiej wartości energetycznej (46 kcal/100 ml) 

2 komentarze: