czwartek, 14 stycznia 2016

Sałatka z burakami, kozim serem, granatem i orzechami nerkowca

Pokazywałam Wam ostatnio na fanpage'u zdjęcie ulotki z Lidla z tygodnia 'Bądź w formie' - ze wszystkich produktów skusiłam się właściwie tylko na hummus i ser kozi, którego nie miałam jeszcze okazji nigdy próbować. I zakochałam się bez pamięci. Najchętniej wyjadłabym go prosto z opakowania, ale wtedy nie byłoby Wam za bardzo czego pokazywać ;) Poza taką formą chciałam przetestować go więc również jako dodatek do sałatki. A że sałatek dawno jakoś u mnie nie było, wszystko złożyło się nad wyraz idealnie. Dzisiejszy przepis fajnie sprawdzi się jako oddzielny posiłek lub dodatek do obiadu - u mnie sałatka pojawiła się w towarzystwie pieczonej ryby. Poza walorami smakowymi, muszę wspomnieć też o walorach estetycznych - idealnie ożywia talerz i dodaje trochę koloru przy tej kiepskiej pogodzie za oknem ;)

Sałatka z burakami, kozim serem, granatem i orzechami nerkowca
Składniki na 1 porcję* :

garść szpinaku
3-4 suszone pomidory
100 g buraka
50 g sera koziego
10 g orzechów nerkowca
20 g ziaren granata
1 łyżeczka oliwy z oliwek

wartość energetyczna 1 porcji: ok. 300 kcal
B: 12,9 g T: 21,6 g W: 12,5 g

*możecie użyć dowolnych proporcji produktów

Buraka obrać, pokroić w plastry, zblanszować, a następnie pokroić w paseczki. Wymieszać szpinak, pokrojone suszonego pomidory, ser kozi, pokruszone orzechy. Wierzch sałatki posypać ziarnami granatu, polać oliwą z oliwek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz