poniedziałek, 29 września 2014

Kokosowe chia z granatem, bananem i kakao

 Mam ostatnio straszne wyrzuty sumienia, bo przepisy na blogu nie pojawiają się z taką częstotliwością z jaką bym chciała, ale sporo się ostatnio dzieje i mam na razie problem, żeby to wszystko ze sobą pogodzić :) Nadrabiam dzisiaj eksperymentalnym śniadaniem z wykorzystaniem nasion chia, których używam już od dość dawna, ale jakimś cudem nie pojawiły się jeszcze na blogu. Przyznam szczerze, że bardzo długo zastanawiałam się nad ich zakupem, głównie ze względu na cenę. Zachęcona jednak ich właściwościami postanowiłam dać im szansę i tak na stałe zagościły w mojej kuchni. Nasiona szałwii hiszpańskiej są źródłem kwasów tłuszczowych Omega 3 oraz Omega 6, witamin, minerałów, czy chociażby łatwo przyswajalnego białka. Na długo zapewniają uczucie sytości i wspomagają proces trawienia. A to tylko kilka z całej listy ich zalet ;)
 Śniadanie z serii moich ulubionych - do zrobienia wieczorem, do zjedzenia rano :)

Kokosowe chia z granatem, bananem i kakao
Składniki na 1 porcję:
20 g nasion chia
50 g mleka kokosowego
pół łyżeczki stewii
1 łyżeczka kakao
100 g banana
50 g granata

wartość energetyczna 1 porcji: ok. 350 kcal

Mleko kokosowe lekko podgrzać, tak by zmieniło konsystencję. Wsypać nasiona, stewię, dokładnie wymieszać. W razie konieczności można dodać troszkę wody. Odstawić na chwilę. W tym czasie banana rozgnieść lub zblendować, przełożyć do miseczki. Równomiernie posypać łyżką kakao. Przełożyć nasiona chia, następnie na wierzch położyć nasiona granatu. Gotowe ;)


1 komentarz: