piątek, 6 czerwca 2014

Love rabarbarowe odsłona pierwsza, czyli ciasto jogurtowe z rabarbarem

Sezon rabarbarowy co prawda powoli dobiega już końca, ale jako że w tym roku zostałam nim całkowicie zauroczona, postanowiłam szybciutko wrzucić jeszcze kilka przepisów na dobry początek. Do rabarbaru mam stosunek mocno sentymentalny - rósł na końcu babcinego ogródka, smakuje mi dzieciństwem. Kiedy byłam mała pojawiał się głównie w postaci kompotu i takie też właśnie jest moje pierwsze z nim skojarzenie, chociaż jak się okazuje, wyczarować można z niego znacznie więcej. W ogródku w miejscu rabarbaru od dawna rosną klony, a w moim życiu przez ostatnie lata pojawiał się co najwyżej w postaci słodkich bułek z uczelnianego sklepu. Dzisiaj nie wiem jak mogłam bez niego żyć. Reakcje na rabarbar są skrajne, albo się go kocha albo nienawidzi :)

Dietetyczne ciasto jogurtowe z rabarbarem

250 g mąki pszennej pełnoziarnistej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki ksylitolu (można użyć zwykłego cukru bądź stewii)
400 g jogurtu naturalnego
1/3 szklanki oleju
2 jajka
3-4 łodygi rabarbaru

wartość energetyczna ciasta: ok.215 kcal/100g (z cukrem: 227 kcal/100 g)

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni C. Wszystkie mokre składniki miksujemy na gładką masę, dodajemy składniki suche i ponownie miksujemy. Do masy wrzucamy umyty i pokrojony w 1-centymetrowe kawałki rabarbar, mieszamy. Ciasto przelewamy do foremki keksowej, wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy 30-35 minut :)

Moja foremka jest dość mała, dlatego też z podanych składników wyszło mi ciasto i 12 niewielkich muffinów :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz